روابط عمومی

 

روابط عمومی

اهم فعالیتها

در یک نگاه کلی روابط عمومی می تواند به عنوان چشم و گوش سازمان‌ عمل کرده و پلی است بین دانشگاه و سایر سازمانها و می‌توان وظایف آن را بدین شرح دسته‌بندی نمود:

ـ برنامه‌ریزی و کاربرد شیوه‌های مناسب برای انعکاس اهداف، سیاست‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های دانشگاه به رسانه ها و جامعه .

ـ برنامه‌ریزی، هماهنگی و هدایت فعالیتهای روابط‌عمومی در راستای سیاستگذاریها و برنامه‌ریزیهای اداره‌کل روابط‌عمومی سازمان .

ـ ایفای نقش سخنگوی دانشگاه به منظور برقراری ارتباط با رسانه‌های ارتباط‌جمعی جهت اطلاع رسانی به مردم .

ـ ایجاد و ارتقاء ارتباطات دانشگاه با سازمانها و نهادهای مختلف در محدوده وظایف محوله .

ـ نظارت بر اجرای طرح نظام پیشنهادات ارباب رجوع به منظور ترغیب آنان به مشارکت هر چه موثرتر در بهبود عملکرد سازمان.

ـ برنامه ریزی ،هدایت و اجرای ملاقاتهای عمومی مردم ،کارکنان و دانشجویان دانشگاه با مسئولین.

ـ تهیه و تدوین برنامه سالانه روابط عمومی با تعیین اولویتها و رئوس برنامه و اقدامات.

ـ عضویت در شورای برنامه‌ریزی دانشگاه به منظور آگاهی از سیاست‌ها و برنامه‌ها و همچنین انعکاس عملکرد دانشگاه به رسانه‌ها.

ـ انعکاس اقدامات و فعالیت‌های دانشگاه به رسانه‌ها و مردم .

ـ مدیریت و برنامه ریزی سمینارها، همایش‌ها و مراسم گرامیداشت ایام مختلف و مناسبتهای ویژه.

ـ تدوین برنامه آموزشی برای کارکنان روابط عمومی و رابطین مراکز تابعه با همکاری اداره کل روابط عمومی.

ـ تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌ها و نظام‌های اجرایی روابط عمومی و نظارت بر حسن اجرای آن.

ـ ارایه گزارش عملکرد از فعالیت های روابط عمومی دانشگاه به مقام ما فوق.

ـ بازدید مستمر ادواری از قسمت‌های تابعه دانشگاه و ارایه گزارش به مقام ما فوق.

ـ انجام سایر امور محوله از سوی ریاست محترم دانشگاه.